Bases para el concurso del cartel anunciador del “Carnaval de Vinaròs 2023”
Por la presente se convoca el concurso del cartel anunciador del “Carnaval de Vinaròs 2023” y se publican las bases a las cuales estarán sujetos tanto el artista como su obra de manera inexcusable.
1- Puede presentarse cualquier artista el cual realizará su trabajo en base al lema “CARNAVAL DE VINARÒS: ÀFRICA ”. El motivo del cartel tendrá que hacer referencia tanto al Carnaval de Vinaròs como a la temática propuesta.
2- Los trabajos podrán realizarse por cualquier procedimiento de técnica libre siempre que sea factible su reproducción en cuatricromía, para lo cual se excluirán tanto las tintas oro, plata y fosforescentes.
3- Las obras presentadas deben ser originales e inéditas, realizadas expresamente para este concurso. El jurado admitirá en su realización recursos gráficos de libre acceso siempre de manera puntual y secundaria, libres de derechos incluso a terceros, y alejados de cualquier otra obra similar. El jurado se reserva el derecho a descalificar de manera inmediata cualquier obra, incluso a la ganadora, con devolución del premio a posteriori si detecta cualquier indicio de plagio, haciéndose el autor único responsable de ello frente a cualquier demanda.
4- En los originales, de forma clara, muy visible e integrada deberá aparecer la inscripción “Carnaval de Vinaròs, del 4 al 20 de febrer de 2023” y en un segundo orden de importancia, la calificación “Festa d’Interés Turístic Autonòmic”. El original no debe llevar a la vista ninguna firma ni seudónimo del autor.
5- Las dimensiones del cartel son 50 cm x 70 cm en orientación vertical. El cartel se presentará en formato digital (.PDF o .JPG) y su tamaño no será superior a los 10 MB. Los envíos se realizarán a la dirección info@carnavaldevinaros.es
6- Los trabajos se entregarán por e-mail a la secretaría del concurso, quien remitirá acuse de recibo, sirviendo esa contestación como resguardo que se ha presentado en tiempo y forma correcta al concurso. En el correo electrónico, además de adjuntar el archivo del cartel presentado a concurso, se deberá anotar el lema de la propuesta, nombre y apellidos del autor, teléfono de contacto, así como ciudad de procedencia a efectos estadísticos. Únicamente se podrá enviar una propuesta por autor.
7- El plazo de entrega de los trabajos finalizará a las 24:00 horas del domingo 20 de noviembre de 2022.
8- El concurso se resolverá en dos fases:
• Primera fase en la que un jurado evaluará todos los trabajos presentados y elegirá 3 propuestas finalistas que pasarán a la segunda fase.
• Segunda fase en la que se someterán a votación por parte de las comparsas las propuestas seleccionadas por el jurado.
9- El jurado de la primera fase estará compuesto por personas vinculadas profesionalmente al mundo del carnaval, el arte y el diseño, un representante del Ayuntamiento y otro de la Comisión Organizadora del Carnaval. La secretaría del concurso levantará y publicará un acta con el resultado del veredicto del jurado, en la que quedarán reflejados los lemas de todas las propuestas presentadas y el lema de las propuestas finalistas, sin nombrar a sus autores para mantener su anonimato. El jurado, cuyo veredicto será inapelable, se reserva la facultad de declarar desierto el premio si estima que ninguno de los originales se adecua por la calidad artística o cualquier otro motivo para poder representar las fiestas del Carnaval de Vinaròs.
10- La segunda fase del concurso será valorada por las comparsas. Cada una de las comparsas tendrá derecho a un voto. La votación se realizará a puerta cerrada en una única sesión a la que se convocará a las comparsas para evaluar los carteles finalistas. Entre los representantes de las comparsas, se elegirán dos vocales que acompañarán al secretario del concurso a la hora de realizar el recuento de votos y lectura de los datos del ganador. En caso de empate, se realizará un sorteo entre las propuestas que hayan recibido igual puntuación.
11- Se otorgará un único premio al cartel ganador de 800€. El premio estará sujeto a la retención correspondiente.
12- El autor del trabajo ganador cederá todos los derechos de la propuesta ganadora a la Comisión Organizadora del Carnaval que pasará a ser su propietario, teniendo la misma, tanto el derecho de impresión en el soporte que crea oportuno, como su uso para difusión, utilización o el que considere, tanto en los programas de las fiestas como en cualquier otro medio impreso o audiovisual. El ganador se compromete a realizar los ajustes mínimos necesarios, anotados por la COC, en caso que fuera necesario, para adaptar el cartel a un eventual cambio de fecha, así como a facilitar el archivo de trabajo base para poder utilizar las artes que figuren al cartel con la finalidad de adaptarlas a otros formatos.
13- Los finalistas recibirán el acta firmada con el resultado del concurso para el reconocimiento a su trabajo.
14- La participación al concurso implica la aceptación total a cada una de las bases.
15- La secretaría del concurso estará ostentada por el secretario de la Gestora de Comisión Organizadora del Carnaval, o en quien delegue. La secretaría del concurso se encargará de garantizar el cumplimiento de estas bases, convocar a los distintos jurados, redactar las pertinentes actas, resolver las dudas que se realicen a través del correo electrónico, así como enviar las confirmaciones de la correcta recepción de los trabajos a: info@carnavaldevinaros.es
Bases per al concurs del cartell anunciador del “Carnaval de Vinaròs 2023”
Per la present es convoca el concurs del cartell anunciador del “Carnaval de Vinaròs 2023” i es publiquen les bases a les quals estaran subjectes tant l’artista com la seua obra de manera inexcusable.
1- Pot presentar-se qualsevol artista el qual farà el seu treball sobre la base del lema “CARNAVAL DE VINARÒS: ÀFRICA ”. El motiu del cartell haurà de fer referència tant al carnaval de Vinaròs com a la temàtica proposta.
2- Els treballs podran realitzar-se per qualsevol procediment de tècnica lliure sempre que siga factible la seua reproducció en quadricromia, per a això s’exclouran tant les tintes or, plata i fosforescents.
3- Les obres presentades han de ser originals i inèdites, realitzades expressament per a aquest concurs. El jurat admetrà en la seua realització recursos gràfics de lliure accés sempre de manera puntual i secundària, lliures de drets fins i tot a tercers, i allunyats de qualsevol altra obra similar. El jurat es reserva el dret a desqualificar de manera immediata qualsevol obra, fins i tot a la guanyadora, amb devolució del premi a posteriori si detecta qualsevol indici de plagi, fent-se l’autor únic responsable d’això davant de qualsevol demanda.
4- En els originals, de manera clara, molt visible i integrada haurà d’aparèixer la inscripció “Carnaval de Vinaròs, del 4 al 20 de febrer de 2023” i en un segon ordre
d’importància, la qualificació “Festa d’Interés Turístic Autonòmic”. L’original no ha de portar a la vista cap signatura ni pseudònim de l’autor.
5- Les dimensions del cartell són 50 cm x 70 cm en orientació vertical. El cartell es presentarà en format digital (.PDF o .JPG) i la seua grandària no serà superior als 10 MB. Els enviaments es realitzaran a l’adreça info@carnavaldevinaros.es
6- Els treballs s’entregaran per e-mail a la secretaria del concurs, qui remetrà justificant de recepció, servint aqueixa contestació com a resguard que s’ha presentat dins del termini i en la forma escaient correcta al concurs. En el correu electrònic, a més d’adjuntar l’arxiu del cartell presentat a concurs, s’haurà d’anotar el lema de la proposta, nom i cognoms de l’autor, telèfon de contacte així com ciutat de procedència a efectes estadístics. Únicament es podrà enviar una proposta per autor.
7- El termini de lliurament dels treballs finalitzarà a les 24:00 hores del diumenge 20 de novembre de 2022.
8- El concurs es resoldrà en dues fases:
• Primera fase en la qual un jurat avaluarà tots els treballs presentats i triarà 3 propostes finalistes que passaran a la segona fase.
• Segona fase en la qual se sotmetran a votació per part de les comparses les propostes seleccionades pel jurat.
9- El jurat de la primera fase estarà compost per persones vinculades professionalment al món del carnaval, l’art i el disseny, un representant de l’Ajuntament i un altre de la Gestora de la Comissió Organitzadora. La secretaria del concurs alçarà i publicarà una acta amb el resultat del veredicte del jurat, en la qual quedaran reflectits els lemes de totes les propostes presentades i el lema de les propostes finalistes, sense nomenar els seus autors per a mantindre el seu anonimat. El jurat, el veredicte del qual serà inapel·lable, es reserva la facultat de declarar desert el premi si estima que cap dels originals s’adequa per la qualitat artística o qualsevol altre motiu per a poder representar les festes del Carnaval de Vinaròs.
10- La segona fase del concurs serà valorada per les comparses. Cadascuna de les comparses tindrà dret a un vot. La votació es realitzarà a porta tancada en una única sessió a la qual es convocarà a les comparses per a avaluar els cartells finalistes. Entre els representants de les comparses, es triaran dues vocals que acompanyaran al secretari del concurs a l’hora de realitzar el recompte de vots i lectura de les dades del guanyador. En cas d’empat, es realitzarà un sorteig entre les propostes que hagen rebut igual puntuació.
11- S’atorgarà un únic premi al cartell guanyador de 800 €. El premi estarà subjecte a la retenció corresponent.
12- L’autor del treball guanyador cedirà tots els drets de la proposta guanyadora a la Comissió Organitzadora del Carnaval que passarà a ser el seu propietari, tenint la mateixa, tant el dret d’impressió en el suport que crega oportú, com el seu ús per a difusió, utilització o el que considere, tant en els programes de les festes com en qualsevol altre mitjà imprés o audiovisual. El guanyador es compromet a realitzar els ajustaments mínims necessaris, anotats per la COC, en cas que fora necessari, per a adaptar el cartell a un eventual canvi de data, així com a facilitar l’arxiu de treball base per a poder utilitzar les arts que figuren al cartell amb la finalitat d’adaptar-les a altres formats.
13- Els finalistes rebran l’acta signada amb el resultat del concurs per al reconeixement al seu treball.
14- La participació al concurs implica l’acceptació total a cadascuna de les bases.
15- La secretaria del concurs estarà ostentada pel secretari de la Gestora de Comissió Organitzadora del Carnaval, o en qui delegue. La secretaria del concurs s’encarregarà de garantir el compliment d’aquestes bases, convocar als diferents jurats, redactar les pertinents actes, resoldre els dubtes que es realitzen a través del correu electrònic, així com enviar les confirmacions de la correcta recepció dels treballs a: info@carnavaldevinaros.es
Bases para el concurso del cartel 2023 Carnaval de Vinaròs (BASES INICIALES)
Bases para el concurso del cartel 2023b (NUEVAS BASES CON EL INCREMENTO DEL PREMIO A 800 EUROS)